Pazartesi, Ağustos 13, 2007

KPSS 2007 Puanların ardından sonraki Kriz...

2007 yılı KPSS sınavları anlaşılşan çok konuşulacak. Bunlardan ilk olarak devletin dönem başında 30.000 öğretmen alacağız demesi ve ardından ise maliyedeki sorunlardan dolayı bu kadronun 20.000 düşürülmesi oldu. Birçok kişi bu durumdan dolayı hayatlarından birer yıl kaybettiler. Belkide ağustos ayında tanabilecek 10.000 kişi şimdi ya aralık ayına kadar beklicekler yada bir sonraki yıla kaldı ümitleri. Devlet kesin olarak yıl sonuna kadar 10.000 sözleşmeli alcağını söylüyor ama burası Türkiye verieln sözler ne kadar geçerli bu tartışılır işte.

Gelelim diğer önemli bir konuya, ösym nin kimseye haber vermeden soruların katsayıların değiştirilmesi.Öğretmen adayları için konuşuyorum, bizler bütün bir yıl neredeyse eğitim üzerine durum eğitimden yüksek net yapmaya çalışıyoruz çünkü geçen senelerde bize verilen katsayılar şu şekilde idi, eğitim bilimleri 0.40, genel kültür-genel yenetek ise 0.30 idi. Ama nedense ösym kimseye haber vemrden bu katsayıları şu şekilde dğiştirmiş, eğitim bilimleri 0.3, g.k-g.y ise 0.5 yapmış. Asıl sorun ise eğitim yapamayan ama g.k-g.y yapan kişilerin puanlarının belirgin bir şekilde artması. Ama öğretmen adaylarının geneline baktığınızda eğitim netleri yüksektir, bu yüzden ben dail bir çok kişi beklediği puanı alamadı. Buda kpss puanlarının hem yanlış hesaplandığı, hemde standar sapmada hatalar olduğu yönünde bir çok haberi peşinde getirdi. Bu sonuçlar doğrultusunda bir çok kpss mağduru olmuş oldu. Geçen seneye göre aynı netleri yapan kişilerin puanlarında 3-4 puan düşüler olmuş oldu. Diğer bir söylem ise taban puanlarının 16 değilde 13 alınmasından kaynaklandığı. ve şu bir gerçekki bu satten sonra yapılacak hiç bir şey kalmadı, tercihler başladı ve 6 gün sonra bitiyor. Zaman kısa ve dikkatli tercih yapmak gerekiyor.

Herkese tercihlerinde başarılar...

Hiç yorum yok:

Ana Sayfa
© 2007 CRESPOLIFE
eXTReMe Tracker