Pazartesi, Ağustos 13, 2007

2007 KPSS KARMAŞASI SÜRÜYOR(Eğitim sen açıklama)

Eğitim-Sen'den bu konuda yapılan açıklama şöyle:

Her ne kadar 2006 ve 2007 KPSS Kılavuzlarındaki katsayı rakamları aynı görünmekte ise de; adayların büyük çoğunluğu katsayıların değiştirildiğini düşünmektedir.

Kimi adaylar da ham puana 2006 yılında 15-16 puan eklenirken, 2007 yılında 10-11 puan eklendiğini bu nedenle 2006 KPSS adaylarına nazaran dezavantajlı duruma düşürüldüklerini iddia etmektedir.

ÖSYM bu konuda yaptığı gayri resmi açıklamalarda; 2007 KPSS adaylarının daha başarılı olduğunu bu nedenle 2007 yılında puanların aşağıya çekildiğini ifade etmektedir.

Adaylar yoğun bir biçimde ÖSYM bürolarına akın edip itirazlarını sunmaya ve bir açıklama almaya çabalamaktadır. ÖSYM Başkanlığını dilekçe, telefon ve faks yağmuruna tutmaktadır. Ancak adayların bunca çabasına rağmen, ne ÖSYM ne Milli Eğitim Bakanlığı resmi bir açıklama yapmamakta direnmektedir.

ÖSYM ve Milli Eğitim Bakanlığı, bir an önce bir basın açıklaması yaparak 2007 KPSS sınav sonuçları hakkındaki bu şaibeyi gidermeli, kamuoyunu aydınlatmalıdır.

Ayrıca 2007 yılında sınava katılan adayların daha başarılı olması nedeniyle puanların aşağıya çekildiği yönündeki ÖSYM’nin gayri resmi açıklamaları doğru ise;

ÖSYM daha başarılı olan adayları cezalandırmak anlamına gelen bu yöntem yerine daha hakkaniyetli bir puanlama yöntemi uygulamalı (Örneğin ham puana eklenen puanın artırılması) ve bunu da 2007 KPSS sınav sonuçlarına yansıtmalıdır.

EĞİTİM SEN, 2007 KPSS sınavı sonucu büyük bir karmaşa yaşayan ve gelecekleri ile ilgili haklı bir endişe taşıyan öğretmen adaylarının yanındadır ve yanında olmaya devam edecektir.

EĞİTİM SEN bu konunun takipçisi olmaya ve gelişmeleri kamuoyuna aktarmaya devam edecektir.

Genel Sekreter

Emir Ali ŞİMŞEK

Hiç yorum yok:

Ana Sayfa
© 2007 CRESPOLIFE
eXTReMe Tracker